Telefon :0.346.2191120

Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı

Yetki,Görev ve Sorumluluklarımız

             Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığının Yetki, Görev ve Sorumlulukları

            Birimin temel fonksiyonu; Üniversitenin her türlü inşaat, yapım, bakım ve onarım işlerine ilişkin projelerin teknik çalışmalarını yürütmek, yaptırılması planlanan ve yatırım programına alınan tüm altyapı ve yeni yapıların tesis ve geliştirme işlerinin, Etüd ve Proje hizmetlerinin programlarına uygun olarak yürütülmesini sağlamak, izlemek ve sonuçlandırmaktır. Ayrıca Üniversiteye tahsisli taşınmaz malların envanterlerinin tutulması ve Üniversiteye yapılan bağışların kabul edilmesine ilişkin işlemleri yürütmek de birimin temel fonksiyonları arasındadır.

Başkanlığın görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

            a) Üniversitenin her türlü inşaat, yapım ve onarım işlerine ilişkin projelerin, bölgesel ve kullanım özelliklerini de dikkate alacak biçimde teknik çalışmaları yürütmek,

b) Üniversitenin hizmet binaları ve eklerinin daha verimli olarak kullanılabilmesi amacıyla projeler hazırlamak ve geliştirmek,

c) Üniversitenin her türlü yeni yapı ve var olan yapıların büyük ve küçük onarım işleri ile ilgili etüt-proje ve inşaatlarını yaptırmak amacıyla teknik çalışmalar yapmak,

d) Üniversitenin her türlü yeni yapı ve var olan yapıların büyük ve küçük onarım işleri ile ilgili yetkisi dahilindeki ihale işlerini yürütmek ve yapı işleriyle ilgili ihalelerinde, mevzuat hükümlerine uygun olarak, gerekli katılımı sağlamak ve ilgili birimlerle işbirliği içinde diğer çalışmaları yürütmek,

e) Üniversitenin her türlü yeni yapı ve var olan yapıların büyük ve küçük onarım işleri ile ilgili kontrollük hizmetlerini yürütmek, biten inşaatları teslim almak,

f) Üniversitenin her türlü yeni yapı ve var olan yapıların büyük ve küçük onarım işleri ile ilgili kesin hesaplarını yapmak, kesin hesap neticesi olası kamu borcu veya alacağını tahsili ile ilgili işlemleri yürütmek,

g) Üniversitenin yatırım programına alınmasında gerekli gördüğü yapılara ilişkin önerileri Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı ile eşgüdümlü olarak hazırlamak,

h) Üniversitenin Kamulaştırılması uygun görülen taşınmazlarla ilgili işlemleri yürütmek,

i) Üniversiteye yapılan şartlı ve şartsız bağışların ( tarla, arazi bina gibi  taşınmaz malların) 5018 Sayılı Yasa kapsamında değerlendirerek İl Defterdarlığı kanalıyla tescillerini sağlamak.

j) Bağlı ve sorumlu olduğu Genel Sekreter ve Rektör Yardımcısı ve Rektörün görev alanıyla ilgili olarak verdiği diğer işleri yapmaktır.

2-  Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığına Bağlı Birim ve Şubelerin Yetki, Görev ve Sorumlulukları

* Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı denetiminde yapılmasına karar verilen ve yetki sınırını aşan yapım ve büyük onarım işleriyle ilgili gerekli izinleri almak,

* Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığınca yapılmasına karar verilen yapım, büyük onarım ve küçük onarım işlerine ait ihale işlemlerini ilgili mevzuatlarına uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak ve ihale işlemlerini sonuçlandırmak,

  Kuruma tahsisli taşınmaz malların kayıtlarını tutmak ve yapılan tahsisleri ilgili birimlere bildirmek,

* Hayırsever kişi ve kuruluşlar tarafından yapılacak olan taşınmaz bağışlarını değerlendirerek uygun görülen taşınmazların kabul edilmesini sağlamak,

* Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığının bütçe ile ilgili işlemlerini yapmak,

* Yatırım programında yer alan büyük onarım ödeneğinin kuruluşlarımızın ihtiyacına ve ödenek durumuna göre planlamasında ilgili daire başkanlıkları ile koordinasyon görevini yürütmek,

* Başkanlıkça verilen ve mevzuat gereği yapılması gereken diğer iş ve işlemleri yapmak

 

* Yeni yapılacak Kurum hizmet binalarına ait günün şartlarına uygun fonksiyonel projeleri bölgesel özellikler ve kullanım amaçları göz önünde tutularak oluşturmak ya da oluşturulmasını sağlamak.

* Mevcut hizmet binalarından fonksiyonel olamayanlarla ilgili olarak gelen talepleri ve talep edilen tadilat ve revizyonun binada yapılabilirliğini değerlendirmek ve gerektiğinde tadilat projelerini hazırlamak ya da hazırlattırmak.

* Gayrimenkul karşılığı olarak yeni hizmet binası yapılması için TOKİ, Özel İdare, Belediyeler ve Valiliklerle yapılan protokoller doğrultusunda Kurumumuzun ihtiyaç duyduğu hizmet binalarının projelerinin belirlenmesi konusunda ilgili daire başkanlıkları ile protokol düzenlenen idareler arasında teknik ve idari koordinasyon görevini yürütmek,

* Üniversitemiz hizmetlerinde kullanılacak projelerin ihtiyaç programı ve fonksiyon yönünden uygunluğunun ilgili Daire Başkanlıkları ile koordineli olarak onaylanmasını sağlamak,

* Üniversitemiz Yıllık Yatırım Programının hazırlanması ve yürütülmesi sürecinde; Etüt Proje ve İnşaat işlerinde teknik açıdan rehberlik etmek ve Ana Hizmet birimleri ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında koordinasyon görevini sağlamak.

* Üniversitemizin uzun vadeli plan ve programları ile ilgili Daire Başkanlıklarından gelen talepler doğrultusunda koordinasyon görevi yaparak ‘Etüt Proje ve İnşaatların yıllık yatırım programını hazırlamak. Yıllık yatırım programı ile ilgili hazırlık ve yürütme aşamasında koordineli çalışmalarla ilgili Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile gerekli yazışmaları yapmak.

* Üniversitemiz yatırım programında yer alan projelerin ödenek planlamaları ve ödenek göndermeleri ile ilgili olarak yapılan toplantılarda, Ana Hizmet Birimlerine teknik açıdan rehberlik etmek ve koordinasyon görevini yürütmek,

* Yatırım programında yer alan, Valiliklerin yetki ve sorumluluğunda yapımı gerçekleştirilen inşaatların fiziki ve nakdi gerçekleşme durumlarını izlemek ve yılsonu gerçekleşme raporlarını hazırlayarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına göndermek.

* Gerçekleşme durumlarına göre ödenek talebi olan projelere henüz inşaatı başlamayan projelerden ödenek aktarması olacak şekilde, projeler arası ödenek aktarılması ve program revizesi ile ilgili tabloları hazırlamak, ana hizmet birimleri ile koordineli değerlendirilerek Makama sunulmak üzere Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına göndermek.

* Üniversitenin İnternet sayfasında yayınlanan Yatırım Programındaki inşaatlarla ilgili bilgilerin güncellenmesini sağlamak.

* Projelerle ilgili olarak plotter çıktıları alınması ve ozalit çekilmesi ile projelerin çıktı, ozalit ve cd ortamında arşivlenmesini sağlamak.

 

 

 

* Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığınca yapılmasına karar verilen ve tutarı alınan parasal yetki dahilinde olan inşaat, bakım ve onarım işleriyle ilgili ödeneğe esas, yaklaşık maliyet hesapları ve teknik şartnamelerini hazırlamak yada hazırlattırmak.

* İhaleleri yapılan yapım ve onarım işleri ile doğrudan temin işlerine ait mevzuat gereği yapılması gereken işlemler ve bu işlere ait geçici ve kesin hakedişleri tanzim ettirmek,

* Geçici kabulü yapılmış olan ve kesin hesabı hazırlanan yapım ve onarım işlerinin kesin hesaplarını ve kesin hesap dosyasında bulunması gereken evrakları kontrol teşkilatı dışında görevlendirilecek elemanlarca süresi içinde teknik incelemesini yaptırmak.

* Kesin hesapların incelenmesi sonucuna göre tahakkuk ve ödeme işlemleri yada yüklenicilerin borçlu çıkması halinde Kamu alacağının tahsili için ilgili birimlere göndermek,

* İhaleleri Yapı İşleri Daire Başkanlığınca yapılmış olan yapım ve onarım işlerine ait muayene ve kabul (geçici ve kesin kabul) işlemlerini yapmak,

* Dış birimlerden gelen teknik eleman taleplerini imkanları dahilinde karşılamak, bu işlerin kontrollük ve kabul işlemlerinde bulunmak üzere talep edilen teknik elemanları imkanlar dahilinde görevlendirmek,

* Yapım ve tadilat işlerinde proje, detay, şartname ve sözleşmeye uygun malzeme seçimi yapmak.

* Yapım ve tadilat işlerinde proje, detay, şartname ve sözleşmeye uygun olarak imalat kontrollerini yapmak.

* Kesinleşen hakediş sonucunda yüklenicilerin borçlu çıkması halinde alacağın tahsili için ilgili birimlere bildirmek,

* Daire başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmaktır.