Telefon :0.346.4872666

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Genel Tanıtım

 

Birimin Temel Görevi

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının görev tanımı , “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” nin 31. maddesinde tanımlanmış olup, kanun, yönetmelik, yönerge ve talimatlara uygun olarak, öğrencilere yönelik tüm faaliyetlerin etkenlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla çalışmaları planlamak, yönlendirmek, koordine etmek ve yerine getirmektedir.

Daire Başkanlığımız 3 servis şeklinde hizmet vermektedir. İstatistik ve Harçlar Servisi: 1 Şube Müdürü ve 4 memur, Diploma servisi: 1 Şube Müdürü ve 3 memur, Mezuniyet ve YÖKSİS servisi: 1 Şef ve 5 memur ile işlemlerini yerine getirmektedir. Bu servislerde yapılan işler aşağıda sıralanmıştır.

İstatistik ve Harçlar Servisi:

-İstatistiki bilgilerin takibini yaparak, gerekli düzenlemeleri yapar ve ilgili yerlere ulaşımını sağlar,

-Öğrenci otomasyonunda eksik ve yanlış girilen notlarını düzeltilmesini yapar, ders kaydı eksiklerinin takibi ve düzeltilmesi, akademik birimlerce öğrenciler hakkında alınan muafiyet ve intibak  kararlarını otomasyon sistemine girer,

-Öğrenci harçlarının takibini  ve varsa iadesini yapar,

Mezuniyet, Kayıt ve YÖKSİS Servisi:

.Her yıl öğrenci albümü hazırlayarak Emniyet Müdürlüğüne bildirir,

-Öğrencileri ilgilendiren konularda gerekli düzenlemelerin yapılması için Rektörlük Makamına görüş bildirir.

- Akademik Takvimi yayınlar,

-Mezuniyet hakkı elde eden öğrencilerin bilgilerini kontrol ederek mezuniyet işlemlerini yapar, transkriptlerini hazırlar,

- YÖK Başkanlığının Kurumsal İstatistik  Veri Tabanı programına öğrenci bilgilerini aktarır, öğrencilerin YÖKSİS kayıtlarını ve güncellemeleri yapar,

-Burs ve kredi ile ilgili yazışmaları ve güncellemeleri yapar, ilgili birimlerle yazışmalarını yapar,

-Yatay Geçiş Kontenjanlarını ve takvimi YÖK’e bildirir, kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilanını yapar, kayıtlarını alır ve sicil dosyalarını düzenler,

-DGS ile yerleşen öğrencilerin kayıtlarını yapar, sicil dosyalarını düzenler,

-Öğrencilerin askerlik tecil eşlemlerini ve pasaport işlemlerini yapar,

-CİMER başvurularını değerlendirir ve ilgili yerlere bilgi verir,

-Öğrenciler hakkında yapılacak her türlü yazışmaları yapar,

-Eğitim Komisyonu kararlarının yazılması, dağıtılması işlemlerini yapar,

-Öğrenci kontenjanlarını  ve kayıtların yapılacağı yerlerle, kayıtlardan sonra kayıt yaptıran öğrencilerin sayılarını ve açık kontenjanları Ölçme, Seçme  ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına  bildirir, kayıt yerlerini düzenler, öğrencilerin kayıtlarını alır, öğrenci belgelerini düzenler,

Diploma Servisi:

-Mezun öğrencilerin diplomalarını ve diploma eki hazırlar, öğrencilere verilmesini sağlar,

-İsteyen öğrencilere kargo ile diplomalarını gönderir, takibini yapar,

-Tescil için gönderilecek diplomaları ilgili kurumlara tescil için gönderir, takibini yapar.

MEVZUAT: